Sunday 2 December 2012

#Pesanan buatmu

Assalamualaikum people!

Hai, cuti skola wat pe? Tak g ane-ane ker? Nak je aku bagi pangggg kangggg. HAHA joke!  

This year kan kan kan ramai orang tanya iteww camnih *hentak kaki*

Engko (ramai orang)  :  Ko kat ne?
Aku : Masih di Keratong yang indah. wakaka (sememangnya indah k jangan tanya kenapa)

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ( nampak tak tahap kebosangan tu camno ) _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 

Percutian bersama keluarga ke Cameron Highlands telah di cancel kan oleh incik Abah sebab cuaca tidak menentu. Next year kalau ada rezeki. InsyaAllah :-)  Please please please jangan tak jadi lagi *nyanyi sambil melutut jap* kehkeh.

Sedar tak sedar Allah beri aku nikmat kelapangan masa untuk belajar menjadi seorang housewife aka personal assistant big bos yang berjayo untuk 20 tahun yang akan datang. Inilah gaya budak tak sedar diri nak amek spm tahun depan haha. Bukan selalu aku nak bangun awal waktu cuti sekolah bak kata aku ' katil is the best place ever ah ' hahaha now dah cuba bangun awal jalankan tanggungjawab solat subuh ye adik-adikkuh cayang then tidur! eh mana hado tweet dulu haha ! lepak dapur jap intai-intai ma kalau ada feel nak belajar masak teruskan niat pastu jemur kain pastu buat tahik mato sampai tengohuri. Mohon don't try this at home nanti kena ngepek (bebel) bertubi-tubi hihi.

Satu lagi nikmat masa untuk kita dekatkan diri kita dengan pencipta Allah s.w.t. Belajar balik apa yang kita tak tahu atau kita alpa pada waktu dulu. Ingat, yang jahat tak akan terus selamanya jahat begitu juga dengan yang baik :-) Kita hidup kerana Allah. Jadi, usah buang masa pikir kenapa mulut manusia susah nak tutup? kenapa manusia pertikaikan aku camni camtu? Think! Every morning when you wake up cuba set dalam minda " Hijrahku kerana Allah dan Rasul ". Slow slow istiqamah dan jangan lupa baca surat cinta Allah walaupun hanya sehelai sehari. Aku juga masih belajar sebab kekadang terdetik dalam hati sampai bila aku nak terus jahil? Sungguh aku takut kaki aku melangkah ke neraka. Nauzubillah :'( Azab Allah teramat pedih tapi syurga Allah itu sangat indah tak tergambar dalam fikiran ini. Sama samalah kita okay! InsyaAllah :-)

Aku bukan nak jadi ustazah ke hape eh. Cuma berpesan kepada diri sendiri juga. Maaf maaf jika terlampau berbicara selama ini. Cewah ! haha mentang-mentang nak jadi housewife kepada incik suami kahkahkah.
    

Untukmu incik tangga : 

Hati-hati dikau disana mahupun di mana-mana sahaja. Kalau rindu haku yang comel ini jangan sesekali dikau lupa selitkan namaku di dalam doamu. Biar Allah menjadi penawar buatmu. Jangan risau begitu juga denganku. Belajar leklok jangan pernah serik atau putus asa Allah tak suka kan nak capai angka 4 kan haha.  Kalau nak gatal pun sukahati dikaulah yang penting kahwin jangan lupa jemput kawanmu ini. Nak kad yang special taknak yang buruk. Ada paham? Terima kasih. Selamat jalan *lelambai* kenang daku dalam doamu :-) wakaka. All the best!     


                                                                                                           NordiyanaAbdullah      

No comments: