Thursday 15 November 2012

#PrayForGaza

Assalamualaikum wbt.. 

What makes me smile?  a babies and I love kids *walaupun aku sendiri selalu buli anak sedara. kihkihkih.
They're cute. Very cute! tenang melihat wajah manusia yang tiada dosa lagi kan. ya Allah comelnyaaaaa tak terkata dan sebab itu cito-cito den nak jadi doktor kanak-kanak. Hihi  insyaAllah kalau ado rezeki den. Mintak doa kalian. Hehehe terima kasih.
When they play with me just like this world smile to me. Ohh bahagia melihat senyuman mereka!

Manusia kejam bukan setakat kejam tapi zalim dan bodoh! Tolong tenung wajah mereka. Maybe they will say " Im too young for this and need my own space to play with my friends". Sanggup ke? Aku sendiri tak sanggup. The little children and they don't know anything. Terpaksa lari sana sini tanpa arah mencari tempat perlindungan. Tapi masih tak jumpa kerana setiap tempat dihujani bom. Allahu :'(  Mereka manusia kecil yang tiada dosa. Kasihanilah mereka wahai manusia.

Tapi anak di sini ? Biar pon kita masih mentah kita juga perlu berjuang seperti mereka. Bantu mereka dengan doa. Ingat doa tu senjata orang mukmin. Nak buat apa-apa pun mesti minta dengan Allah :-)

" Tidak sempurna iman selagimana dia tidak mengasihi saudaranya seperti dia mengasihi dirinya sendiri "  [ hadis ]

Mereka sedang dihujani bom tapi mereka masih lagi berjuang. Kita di sini juga perlu berjuang dengan doa. Dengan izin-Nya siapa tahu semangat mereka datang melalui doa kita. Tabahkan mereka dan bantulah meraka ya Allah, mereka sedang berjuang dan kita di sini perlu berjuang juga melalui doa. Mereka penghuni syurga 

#Pray4gaza
Al-fatihah. syurga tempatmu begitu juga kami. Insyaallah. :-) 
Mulai detik ini tadah tangan dan berdoa kepada-Nya. Semoga rakyat Gaza boleh tersenyum kembali dan umat Islam akan bangkit sama-sama berjuang untuk mempertahankan hak kita. Dan semoga hari esok kembali tenang dan lebih baik daripada hari ini. Ameen.

Never stop #Pray4Gaza. Save Palestin, women, men and the little children also the cute babies  
Please people never stop praying!!!

                                                                                                                                NordiyanaAbdullah.

No comments: